Advertisement

Latest News

'Raya Tak Jadi' kutip RM3.1 juta

By KopiO - Rabu, 21 September 2011

Baru empat hari menjengah pawagam, filem Raya Tak Jadi sudah mencatat kutipan sebanyak RM3.1 juta dalam tempoh empat hari tayangan.

Ditayangkan di 71 pawagam seluruh negara, filem arahan Profesor Madya A Razak Mohaideen berjaya menambat hati penonton apatah lagi dengan gandingan pelawak Saiful Apek dan Johan Raja Lawak.

Ternyata filem yang ditunggu-tunggu tayangannya mendapat respons baik biarpun ditayangkan minggu kedua Aidilfitri.

Pengarahnya yang lebih mesra dengan panggilan Prof Razak melahirkan rasa syukurnya atas sambutan yang diberikan terhadap filem tersebut.

“Ini adalah filem pertama saya yang mendapat jumlah kutipan tertinggi dalam waktu yang sangat singkat. Sudah 34 filem saya arahkan dan 26 daripadanya adalah filem yang bergenre komedi.

“Alhamdulillah komedi dalam filem ini masih diterima walaupun bersaing dengan beberapa filem lain yang turut ditayangkan dalam minggu yang sama,” katanya.

Pernah meluahkan rasa terkilannya apabila filem yang mempunyai tema atau konsep tertentu tidak diberikan perhatian sewajarnya oleh pihak Syarat Wajib Tayang (SWT), Prof Razak yakin dengan kekuatan filem tersebut akan mencapai kutipan lebih tinggi sepanjang tempoh wajib tayang.

“Saya berharap semua yang terlibat dalam pembikinan filem ini akan terus mendapat perkhabaran yang baik.

“Filem ini penuh dengan mesej berguna untuk santapan dan hiburan penonton,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

Follow our blog on Twitter, become a fan on Facebook. Stay updated via RSS

0 ulasan for "'Raya Tak Jadi' kutip RM3.1 juta"

Leave a Reply

Advertisement